vita byxor och glögg går inte ihop!

Simon åkte hem för ett liten tag sedan. Vi gjorde inget speciellt, lyssnade på musik, kollade på idol, lekte med hans mobil och snackade. Men tiden gick och det är alltid roligt att umgås (haha, det här ordet gillar du va Simon? xD) med honom. Självklart så hände det diverse "olyckor" som alltid, fattar förstås inte varför. Men i allafall. För att ni ska förstå lite bättre så måste jag berätta en annan sak.. Det var någon vecka sedan och vi satt och kollade på idol. Jag vet inte hur, men Simon vände sig eller något i soffan så att hans ben slog till de två vattenglasen som tod på bordet bredvid soffan. Ni kan nog ana vad som hände, både glasen for i backen och allt vatten rann ut på mattan och under soffan. Dessutom så gick ett av glasen sönder eftersom det andra glaset hamnade ovanpå det. Så det var bara att tillbringa resten av kvällen på golvet plockandes glasbitar och försöka torka golvet, inte det roligaste om jag får säga det själv men vi skrattade en hel del efter det!



Men, som sagt. Det var idag som vi pratade om här. Jo, såhär var det: Eftersom Simon hade ner två glas med vatten förra gången så kunde ju inte jag vara sämre denna gång, right? Så när hans fulla, väldigt varma glögglas stod på bordet så uhm, "lekte" jag lite med ångan från glöggen och rätt som det var slog jag omkull glaset! Haha! Och istället för att torka bort glöggen direkt så började vi skratta som två idioter tills mamma torkade bort den åt oss! Som tur vad som kom inget på mattan den här gången tack vare Simon som räddade den med sina vita byxor! (dock inte frivilligt!) Stackars Simon, men han fick i allafall ny glögg och så lånade han mjukisbyxor av mig men jag undrar verkligen vad som händer nästa gång? Vill inte ens tänka på det..! Kanske min mobil som ryker då.. det var ju nära den här gången. Den låg bredvid glaset men lyckades precis undkomma glöggen, tur för mig för jag vill inte köpa en ny mobil ännu en gång. Tre stycken på ett år, då skulle jag nästan vara värre än Simon och det går ju inte!
Sen var det ju idol då.. ville ju att Calle skulle åka ut! Men nej nej, blir ju aldrig som man vill! Det var duktiga lilla Tove som åkte istället, Erik får i allafall vara kvar till finalen. Men det blir inte lika kul med två killar i finalen.. aja, bara Erik vinner så är jag glad!
Nej, nu ska jag gå och lägga mig och läsa. God natt och sov gott!

                                                                                            


Kommentarer
Postat av: Anna

hahahhah, ni är så himla duktiga du och simon! hahahahahahhahahaha, failade töntar 8D

2009-12-05 @ 12:35:37
URL: http://annabjorklund.wblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0